søndag 10. februar 2013

En endring drar flere med seg

Det har gått en måned siden jeg kom meg "back on track" igjen. Her trives jeg godt!

Jeg har ikke tatt affære med andre kostholdsutfordringer enda, og neppe gått ned i vekt, men jeg har det helt fint uten peanøtter, potetgull og andre posegreier.

Jeg har et stort ryddeprosjekt gående i heimen. Går gjennom alt, absolutt alt, vi eier og har. Og det er altfor mye. Jeg sorterer ut med hard hånd, gir bort, leverer til bruktbutikk, kaster litt. Etter en drøy måned i ryddingens tjeneste begynner det å merkes i huset at det ikke er proppfullt overalt. Jeg kommer til å bruke hele 2013 på prosjektet, om nødvendig enda lenger. Det eneste vi beholder, er ting som er reelt i bruk eller som vi skatter høyt.

Plikt.
Samvittighet.
Gammel vane.
Orker ikke ta stilling.

Ingen av de fire årsakene er gode nok til å la livet og huset være uoversiktlig.

Det fine er at endring av én vane drar flere med seg. Jeg kjenner at jeg er i en god stim.

Jeg har til og med funnet fram rockeringen og bruker den på (tilnærmet) daglig basis.

Juhu!

6 kommentarer: