onsdag 13. oktober 2010

Omgitt av fristelser

Fristelsene er mange, og de er overalt.
I dag ble jeg tilbudt godis hele tre ganger - og det før klokken var ti!
1) Idet jeg skulle gå av flyet i Narvik kl 07:55 (minisjokolade med Widerøe-logo)
2) Da jeg ankom arbeidsplassen hvor dagens jobb skulle foregå (Nonstop)
3) Da første intervju var godt igang (kokosbollepinner som tilbehør til kaffe)

Jeg takket behørig nei i alle tilfellene, og det kostet meg ikke mye.
Jeg tror heller ikke vertskapet tok det fornærmelig opp. (Dette skal jeg snakke mer om en annen dag, for det er faktisk også en relevant avveining, etter mitt syn.)

Det kostet meg lite, men likevel er det en refleksjon verdt. For hva hadde skjedd hvis jeg ikke hadde vært igang med prosjekt 365? Jeg hadde sannsynligvis takket ja - "det er jo så lite" - og dermed fått i meg 100-200 snopkalorier uten engang å ha overveid om det var verdt det.

I morgen skal jeg mene litt om Kari Jaquessons utspill om overvekt, valg og vilje. Tjo-hei!

Dette var dag 4 - 361 igjen

3 kommentarer:

  1. Spennende å følge med her. Ønsker deg masse lykke til!

    SvarSlett
  2. Godt gjort, det hoeres ut som en bra dag 4. Gleder meg til aa lese mer i morra!

    SvarSlett
  3. Trine - takk!
    LinnMarit - ja, det ble en bra dag 4. Dette var nok ikke de vanskeligste fristelsene å motstå, men her noterer vi hver seier!

    SvarSlett